2010. december 10., péntek

Újra egy kis agymenés...

Nagyon inspiráló Aranyosfodorka blogja, mert mindig további gondolkodásra késztet. Most a szerkentyűkhöz írott megjegyzések, pontosabban @X utolsó megjegyzésére reagálnék azzal, hogy pontosan úgy gondolom, ahogy ő. Itt egy kicsit bővebben értenék egyet vele.
Valóban, amint egy régi nyelvet beszélő utolsó ember meghal, úgy tűnik el vele a nyelv is. Pontosan: ahogy egy civilizáció utolsó egyede is meghalt, eltűnik vele a civilizáció tudása is. Ezért gondolom (a védikus irodalom szerint), hogy az emberi civilizáció fejlődése nem lineáris, hanem ciklikus. Nem mi vagyunk az elsők, csak az újak. Ennek (legalább csak) a felvetését hiányolom a hivatalos történelem, biológia, tudománytörténeti könyvekből. Ha csak a lehetőségét megengednék ennek a felvetésnek, könnyebben lehetne értelmezni olyan régészeti leleteket, amelyek nem illenek bele a hivatalos kronológiába. Nem kellene őket raktárak mélyére süllyeszteni, ne adj Isten megsemmisíteni, vagy ha már kiállítják valahol, nem kellene valami teljesen semmitmondó, csak egyszerűen kultikus tárgynak nevezni, csak azért mert nem tudjuk, nem merjük megmondani, hogy mi is lehet az valójában.
Továbbmenve, azt gondolom, hogy talán mégsem semmisült meg minden tudás. Valószínű, hogy már a mi civilizációnkban az ókori társadalmak előtt (amik szerintem sokkal fejlettebbek voltak, mint ahogy azt mi feltételezzük) sikerült valamit megmenteni belőle. Úgy gondolom, hogy ez a tudás a templomokban, a nagyon nagy tudású, magas spirituális szinten álló papság kezében volt. Sokszor érzem úgy, hogy a szent könyvek sokkal mélyebb értelmű tudást tartalmaznak, csak egy egészen más fogalomkészletet, szinbólumrendszert használnak, mint amit mi iserünk. Egyébként a szinbólumok jelentése is sokkal mélyebb, ha úgy tetszik tudományosabb, mint ahogy mi gondoljuk.
Talán később a tudás kikerült a templomokból a tudósokhoz, de már kicsit alacsonyabb szinten. Lehetséges, hogy itt kezdődött a vallás és a tudomány szembenállása?
Ma pedig -attól tartok-, hogy a tudás átkerült a hadsereg kezébe. Amint valami számukra használható tudományos eredmény megjelenik a világban, lecsapnak rá. Ha valaki nem akarja elfogadni ezt a "beolvadást", lehetetlenné teszik a működését, és az eredményeit bármilyen eszközzel megszerzik. Később, pedig mint valami levetett, elnyűtt ruhát, átengednek valamennyit ennek a tudásnak a hasznosításából a civil társadalomnak. Ha megjelenik valami újdonság a piacon, biztosak lehetünk benne, hogy a hadsereg már mérföldekre jár ezektől az újdonságoktól.
Természetesen ezek csak gondolatok, és inkább kérdőjel van a mondatok végén, mint pont, de semmi esetre sem felkiáltójel.

3 megjegyzés:

  1. Kis pontosítás ! Az utolsó bejegyzésemnél én csak egy általam "talált" újságcikkre hívtam fel a figyelmet !- sajnos vagy szerencsére nem az én gondolataim ! Az, hogy @Aranyosf. blogja inspiráló-e ?- hát... szubjektív véleményem az az, hogy majd' naponta belekapunk (belekezd ő) egy-egy témába és [szeretett Szlovéniáját nem számítva ] - eléggé felületesen (?) "elintézzük" a témát - és kész ! (?) Persze, nem kritika ez itt... Ismétlésem : állítólag V.I. Lenin szerint : " a korszerű műveltség azt jelenti,hogy mindenről tudunk egy keveset,egy kevés dologról pedig mindent tudunk." ( ne vitassam most!) és a számtalanszor elmondott másik idézet(em) : "A polihisztorok kora lejárt" ( nem tudom ki mondta - anno - a tv-ben) (ezzel egyetértek)
    Amúgy meg - (írtam más blogban) tegnap ezt láttam [HírTv] - (egy régebbi film II.része)- amiről elég régen hallottam ugyan, de (persze) elfelejtettem már
    Schmidt Éva 1948-2002 ( vajon működik-e ?)
    Hát, talán ennyit ! - most.

    VálaszTörlés
  2. Igen, egyformán gondolkodunk a dolgokról…Főleg az utolsó bekezdésben írtakat „húznám alá” vastagon, mert egészen biztos ez, és így történik. (hadsereg – tudás)

    O.K. elfogadom, @x „kritikáját” arra vonatkozóan, hogy minden nap másról írok, s talán nem fejtek ki elég mélyen egy-egy témát. Ám nagyon kíváncsi lennék, mi történne, ha 10 napig egyfolytában arról regélnék, hogy milyen szép és mennyire szeretem a természetet. Mondjuk, erről több napig lennék képes írkálni. Vagy verseket tennék csak be, hiszen azokból sok sok kedvenc van.
    Így hát marad ez a variáció. Ami eszembe jut, leírom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök @X, hogy ellátogattál hozzám. Végre valaki javít az ivararányon. Nagyon elnőciesedett már ez az oldal. A Schmidt Éváról szóló cikknek nagyon örültem. Már kétszer sikerült elcsípnem a film előtti beszélgetést a Hír TV-n, de a filmeket sajnos nem láttam. Persze az is lehet, hogy ez nem igaz, mert én is láttam korábban egy másik csatornán egy film részletet Schmidt Éváról (már a halála után készülhetett az / ez a film).
    Az a véleményem, hogy ha valaki igazán el tud jutni spirituális síkokra, nagy veszélynek teszi ki magát autentikus lelki vezető segítsége nélkül. Olyan az, mint az örvény, csak nem lefelé húz, hanem felröpít. Szerintem félelmetes és talán fájdalmas is lehet.(A napokban láttam Teréz Anyáról szóló film egy részletét. Pontosan erről a fájdalomról írt Teréz Anya)
    Aranyosfodorka blogját pedig pontosan ilyennek szeretem amilyen. Gondolom, egyikünk sem a nagydoktoriját írja ezeket a lapokon. Én nem is tudnám, hiszen egyetlen témában sem vagyok igazán otthon, csak igyekszem jól érezni magam ezalatt a hátrelévő 40 év alatt. Összeolvasok hetet-havat, de ha épp ahhoz van kedvem, hetekig csak zenét hallgatok, biciklizem vagy csak ülök a tóparton. Lehet, hogy csak lusta vagyok, de az is lehet, hogy épp a taót gyakorlom, nem?

    VálaszTörlés