2010. december 14., kedd

Jöhet a Karácsony


Túléltem a karácsonyi bevásárlást. Szabival volt a legnagyobb szerencsém. Teljesen véletlenül láttam meg egy diszkont könyvesbolt kirakatában az ideális társasjátékot. Nosza, vettem hozzá egy verses találóskérdéses könyvet, egy 12 darabos zsírkrétát dinoszauroszos dobozban, valamint egy Feketepéter kártyát. Patrícia először egy Gps-t kért, de miután kifizettem az autója téligumicseréjét, majd 3 nap múlva a műszaki vizsgáztatást, valamint a következő héten elszállt féklámpa javítását, módosította a kérést egy kesztyűre. A Gps-t vettem meg neki, csakis azért, mert lehet, hogy nem találtam volna el a kesztyű színét. Bár meglehetősen hasonló az ízlésünk. Már kétszer előfordult, hogy uganazt a pulóvert, illetve ugyanazt a könyvet vettük meg egymásnak. Azóta sem könyvet sem ruhát nem ajándékozunk. Anyu kap egy kerámiával bélelt serpenyőt a hozzávaló fa villával és fa lapátkával.
Itt feldíszítettem kicsit a kerti fenyőmet. Amikor ideköltöztem a gyöngysor elég volt a fenyő csúcsától az aljáig, most meg alig érte körbe a két középső ágat. Ezek a fák is látványosan öregszenek.
A vonaton újra beleolvastam a nagyon blőd könyvembe, amit már egyszer letettem. Majd holnap elmegyek a könyvtárba, és hozok valami rendes, embernek való olvasmányt. Azért mutatok ebből is egy rövidke részletet, hogy lássátok, mivel büntettem magamat.
"Testileg a vogonok nem vonzó teremtmények. Ha a szépség a szemlélő szemében van, akkor a szemlélő nem lehet vogon, mert még a vogonok is tudják, milyen rondák. A vogon fej egy óriási aszalt szilvára emlékeztet, amin különösen mély ránc a szem és a száj. A test nagy zöld húsplotty, túl kevés csont per négyzetcenti aránnyal, túl sok redővel és radóval. A végtagok gyengék és nem hatékonyak, az elhelyezésük szinte véletlenszerű. Ha egy zavart gyereknek adunk egy kemény tojást, egy mazsolát és spagettit, akármit csinál, valamelyik vogonra hasonlítani fog.
Tehát ha minden vogon egyformán taszító, bürokratikus és szadista, hogyan juthat valaki előre a társadalmukban? Vogonabbnak kell lenni a vogonnál. A vogonoknak van erre egy szavuk is. Ha egyikük kitünteti magát a parancsok kíméletlen végrehajtásában, ha a munkaórák és a holttestek száma röhejesen aránytalan a feladat fontosságához képest, ha a vogon megy előre, míg másokat elbátortalanítanának a plurális zónák, a Titán Páncélördögök hordái vagy az özvegyek könnyei, arról a vogonról a hatalom termeiben azt mondják, van benne krúmpszt."
(Eolin Colfer : Ja, és még valami...
Gabó könyvkiadó 2010)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése