2010. december 4., szombat

Kicsit borúsra sikeredett, de kint szikrázik, csillog-villog az egyre kisebb hókupac a fenyőn

Szárszón még a nap is szebben süt. Készítettem néhány képet a kertben a madárlakomának való piros bogyókról, a fenyőmről, a fekvőtujáról, meg a magnólia bokor tavaszi virágait rejtő rügyeiről. Valószínű, hogy a képek minősége bokaszint alatti, mert a gép egyszerűen nem hajlandó idetölteni őket.
Reggelente az ágyban várom meg, amíg a kazán 20 fokot csinál a házban. Közben a reggeli műsorokat nézem a TV-ben. Ez valami buta "önostorozás" nálam.
Valójában nem is az háborít fel, hogy valaki hazudik, mert lehetne épp hülye is az illető, de NEM. Ő pontosan tudja, hogy hazudik, és azt is tudja, hogy én tisztában vagyok ezzel, de ez ma már NEM FONTOS. Senki egy pillanatig nem szégyenkezik e miatt (legfeljebb az, aki nem vált azonnal csatornát, mint néha én).
Időnként eszembe jut: ideje lenne már, hogy az Úr egy másik állatfajjal kezdje előlről ezt az egész teremtést, mert az "ember" nem jött be.
De addig is....

Radnóti Miklós

Zsivajgó pálmafán

Zsivajgó pálmafán
ülnék legszívesebben,
didergő földi testben
kuporgó égi lélek.

Tudós majmok körében
ülhetnék fenn a fán
és éles hangjuk fényes
záporként hullna rám;

tanulnám dallamuk
és vélük zengenék,
csodálkoznék vidáman,
hogy orruk és faruk
egyforma kék.

És óriás nap égne
a megszállt fák felett,
s szégyenleném magam
az emferfaj helyett;

a majmok értenének,
bennük még ép az elme, -
s talán ha köztük élnék,
nekem is megadatnék
a jó halál kegyelme.

(1944. április 5.)

2 megjegyzés:

  1. Komolyan mondom, nem is tudom, mi lenne velem, ha nekem a magyar tv-csatornákat kellene néznem. 1990 óta - hála az akkori döntésemnek - ez kimarad az életemből, viszont van cserében a parabola antennámon keresztül (ingyenesen) nézhető 46 német csatornám.
    No nem mintha ezeken csak szuper műsorok mennének, de azért 46-ból csak ki lehet választani egyet, amire nem sajnálom az időmet. Ha valamit az életemben, hát ezt a döntésemet nem bántam meg. A nyelvgyakorlásnak egyetlen módja az esetemben, és hát egészen biztos vagyok benne, hogy nagyobb és jobb a választékom, mintha a magyar adók között keresgélnék.

    VálaszTörlés
  2. Van egy ismerős pesti értelmiségi család 2 gyerekkel (az egyik gyerek már egyetemista egy nagyon elvarázsolt humán szakon). Ők is sok időt töltenek Szárszón. Eddig nem volt TV-jük. Most is csak a kamaszfiú kérésére és kizárólagos használatára állítottak be egyet a szárszói nyaralóban. Lehet, hogy ők még Nálad is szerencsésebbek?

    VálaszTörlés