2011. március 16., szerda

Most már csak móka és kacagás...

Elhatároztam, hogy "tavasz, van gyönyörű", még ha beborult is, és 2 hét múlva ideér egy kis stronciumfelhő, utána meg úgyis csak sugárferőzött zöldséget, gyümölcsöt, eszük, viszont a tej abszolúte spterilizált lesz, a kedvünk meg sugárzó. Innentől kezdve, már nincs értelme semmin sem bánkódni, bosszankodni.

Örkény István: Levelek Egypercben

Déry Tibornak, Balatonfüredre
1971. cirka 3-án

Kedves Tibor, édes Böbe!
Gyertek már haza, őrülten unatkoztok, úgyis kiszáradtak a növények, mit vacakoltok ott. Tibor dicsérő levele nagyon jólesett, tudom ezzel spórolós (nem úgy, mint pénzügyi vonatkozásban). Kétszer is elolvastam, kétszer örültem.
Itt minden rendben van, csak egy kis múló ijedelem volt. Óriási lángoszlop a Lotz Károly utcában, tűzoltók, poroltók, haboltók, nagy kiabálás, ég a 20! Szerencsére nem mindig hagy ki a memóriám, mondtam, nyugalom, emberek, Déryék címe Lotz K. utca 22, ne izgassuk őket hiába. De azért gyertek, biztos sok korom szállt ottani növényzetetekre. Növényben nincs szerencsétek.
Még azért is gyertek haza, mert befogadtunk egy kóbor és otthonról kivert kutyát. Nem tudjuk milyen, leginkább őzikére hasonlít, lehet őz lesz belőle, de még nem döntötte el, mert fiatal. Nem értek a kutyákhoz, de etetem, itatom, vakarom. Önzetlenül teszem, ne féljetek, nálunk nem lesz kutyamitológia, befogadtam, mert éjjel, szakadó esőben nyüszített az ajtóm előtt. Ez nálam természetes. Ha te meg Böbe éjjel, szakadó esőben nyüszítenétek ajtóm előtt, szintén befogadnálak. Etetnélek, itatnálak, vakargatnálak. Humanista író vagyok.
Búcsúzóul még csak annyit, hogy miután ...(akit Böbe volt szíves ajánlani) bevezette a gázfűtést (72 000 Ft), ma kaptam levelet a Gázművektől, hogy a környék fogyasztása már amúgy is nehezen kielégíthető, ezért gázfűtésem bekapcsolását letiltja.
Böbének tehát külön meleg baráti hálás kézcsókjaimat küldöm.
Ölel
Pista

2 megjegyzés:

  1. Irigyelnélek, ha képes lenél arra, hogy ne bosszankodj/keseregj a jövőben. Én hiába határoztam el ! Néha órákat ülök a gép előtt és semmi jó, szép nem jön ki a kezem alól...Pedig igazán mondom, nem vagyok depressziós...csak valahogy így alakulnak a dolgok...
    Én már egy egészen picike kis dolognak is (pl. m.nádasdi lepke) úgy tudnék örülni, de annyira ritkák ezek a kis örömök is...

    VálaszTörlés
  2. Valószínű, hogy engem sem fognak a jó dolgok naponta megrohanni, de megpróbálok teljesen komolytalanul, mondhatnám, felelőtlenül reagálni. Hiszen a "Jézus Krisztus szpersztár" című musicalben még Jézus is azt mondta, amikor a leprások körülvették, hogy "túl sokan vagytok". Akkor, mit tehetnénk mi a világ gondjával-bajával. Lám, lám, a felelőtlenség már megy is nekem.

    VálaszTörlés