2011. január 16., vasárnap

Hogy érzem magam?

Szabit én viszem haza hetente kétszer az iskolából, és olyankor nagyon gyorsan elrepül a nap. Délelőtt intézem a "magánügyeimet" (lejárt személyi, mosás, bevásárlás ...) A délután Szabié. Séta hazafelé, játék, dinoszauroszok csatája ... Este, mikor hazaérek nagyon leharcolt állapotban vagyok, főleg agyilag. Ezért most sem nyitottam ki a gépet napokig. A hétvégén megcsapott a tavasz szele, és ilyenkor sincs lelkem a gép elé ülni. Tegnap egy 14 kilométeres bemelegítőt bringáztam, összekötve némi bevásárlással.
Ma olvastam csak @X kérdéseit. Nos: 49 éves voltam, amikor az 5 éven belüli leszázalékolást és a 10 éven belüli totál mozgáskorlátozottságot jósolták. Idén leszek 61 éves. 59 éves koromig dolgoztam, akkor elmentem nyugdíjba (előrehozott öregségi). Nem terheltem a nyugdíjkasszát rokkantsági nyugdíjfizetéssel. Az is igaz, hogy már nem is nagyon volt kedvem továbbdolgozni. Fizikailag még bírtam volna, de az a sok felelsleges, agyament és agyonpolitizált baromság, meg a város leszívta minden szellemi erőmet, életkedvemet. A 2 év, viszont amit eddig nyugdíjban töltöttem, sokkal élvezetesebb számomra, mint azok a szép, fiatal, úgymond produktív évek. Nem érzem magam feleslegesnek, nincs lelkifurdalásom, hogy "nem csinálok semmit". Az is igaz, hogy a családon belüli kötelezettségeken túl már csak az a dolgom, hogy jól érezzem magam. Van barátnőm, aki sokat szenved, és furdalja a lelkiismeret, hogy már -úgymond- nem dolgozik, nem tesz semmi hasznosat. Én úgy gondolom, ha az ember elfogadja a korát, az öregedés tényét, akkor nem igazán bántják eféle gondolatok. Ha az életciklusának megfelelő feladatokat becsületesen elvégezte, akkor a visszavonulás tényét is el tudja fogadni, és élvezni tudja a "lazítást", hiszen ennek az életciklusnak pont ez a feladata. Lehet, hogy ez csak az én véleményem, de engem megnyugtat és kibékít a korommal. Másnak valószínű, más magyarázat ad megnyugvást.

2 megjegyzés:

  1. Szerintem is a legfontosabb a lelki béke meglelése. Az pedig, hogy mi „hasznos” vagy mi nem, az eléggé tág fogalom, illetve megítélés kérdése. Van nekem itt a számítógépemre tűzve egy kis cédulácska, ez áll rajta:
    Sose rágódj a múlton !
    Fogadd el önmagad !
    Valósítsd meg az álmaidat !
    Cseréld pozitívra negatív gondolataidat !
    Gyakran elolvasom. Bár nem mindig vagyok sikeres a felsorolt témákban, de igencsak igyekszem….

    VálaszTörlés
  2. Az utolsó ponttal nekem is adódik némi problémám. Patríciám szokott figyelmeztetni, hogy már megint "negatív" vagyok. Szerintem meg csak realista. Ezen egy kicsit elvitatkozunk, de általában ráhagyom a dolgot, hadd álmodozzon. Ha a végén mégis neki lesz igaza, én is jól járok, mert kellemesen kell csalódnom.

    VálaszTörlés