2011. január 11., kedd

Lélekmosás

Az elmúlt napok szmogját, maszatját muszáj lemosni magamról. Olyan sok hírt kellett elszenvednem a bezártság miatt. Vasárnap még egészen reményt keltő volt az idő. Kihoztam a bringát a "garázsból", és elkerekeztem Szóládra igazi mézért. Ez volt az év első útja. Nagyon elpuhultam a tél alatt, mert a 10 kilométeres túra után másnap ülésproblémáim voltak.
Hétfőn már inkább csak bentről volt szép a világ (csupa dér volt minden, amikor ébredés után kinéztem az ablakon). Ma reggel pedig ködre ébredtem. Amikor kimerészkedtem olyan szürke, nyúlós, csöpögős volt minden. Ráadásul már 2 napja próbálja velem megbeszélni Patríciám, hogy menjen vagy maradjon (bankos létére, és meggyőződése ellenére beolvadjon az államiba, vagy önérzetesen, de kellőképpen beijedve maradjon a magánban?) Szerintem semmi gondja nem lenne, ha azt mondanák:"Emberek! Szánkig ér a végtermék. Szükségünk van a pénzetekre, hogy megússzuk. Senki nem tudja, hogy ki lesz-mi lesz 20 év múlva, de biztosan méltányolni fogják a lemondásotokat." Node ehelyett kiáll egy "szöszi" és azt mondja: - dobd a pénzt és fuss, én meg majd úgy megvédem a nyugdíjadat, hogy csak na!
No tessék, most itt is összemaszatoltam mindent. Ezen már csak valami szépség segíthet:

Nagy László

Az én szívem játszik

Az én szívem játszik,
ingemen átlátszik
másik szívvel tündérkedik
hajnalhasadásig.

Születtem, felnőttem
durva gaz-erdőben,
virág vagyok, attól félek:
csalán lesz belőlem.

Szaporodik évem
fényben égdörgésben,
ecetért kell elcserélni
minden édességem.

(Sebők Ferenc
Énekelt versek
Magvető Könvkiadó 1982.)

2 megjegyzés:

  1. Csuda jó! Mármint a vers!!!
    Emlékszel, Vili bá' mennyire komolyan vette, hogy tudjuk kívülről Nagy L.: Tűz c. versét? Sosem felejtem el, mert vagy 3 db egyest kaptam, nem hittem, hogy sorra felszólít és nem is érdekelt... De úgy "rám járt",hogy végül ma is tudom! Most már érdekelne, hogy mit mondott róla...

    VálaszTörlés
  2. Úgy megijedtem, ahogy Vilmost említetted, hogy rögtön kijavítottam a helyesírási hibámat (benn, de bent). Milyen szerencsénk volt, hogy Weidinger Vilmos tanár úr nem adta fel, és lenyomta a lustaságunkat.

    VálaszTörlés