2010. szeptember 5., vasárnap


Éjszaka esett a kertben

Úgy vettem észre, hogy néhányunknak lelkére szállt az ősz. Gondoltam hozok egy kis vidámságot, de magam is meglepődtem, mikor kinyitottam Nagy Bandó András: 333 haIQ című verses kötetét. A címe miatt hoztam ki a könyvtárból (már-már filozofikus). Az haikut egyébként Faludy Tárlata sorozatának Japán költészet kötetéből ismertem meg.
Először Nagy Bandó Andrástól a

Mondhatjuk ősznek

I
Csönd van, semmi nesz.
Az ágyat nyomja. Kívül
eső permetez.
II
Ágak roppannnak.
A vakondhoz a makkok
bekopogtatnak.
III
Az ajtót törte
ránk a szép ősz, amikor
megért a körte.
IV
Szikrát vet az ég.
Dübörögve kondul a
kormozott fazék.
V
Árnyékká vedlik
a hegy, ahogy a ködön
most átszüremlik.
VI
Mondhatjuk ősznek:
fák alatt a levelek
már kergetőznek.
VII
Fönt még sárga volt,
földre hullva barna lett,
s már csak árva folt.
VIII
Levelet kotor.
Lassan mind elejti a
mogyoróbokor.
IX
Fehér erezet.
Nyírfa ágain rezgő
aranylemezek.

(Ez után Faludy tárlatából inkább holnap ....)

3 megjegyzés:

  1. Sajnos teljesen szétesett a bejgyzésem a szóközök miatt. Fogalmam sincs, hogy miért utálják ennyire egymást a sorok. Én mindent megtettem, már legalább 4 helyen próbáltam törölni a sorközöket, de nem tudtam. Bizonyára a képletöltés miatt esett szét az egyész.

    VálaszTörlés
  2. Egy kis nézelődés után a balatonföldvári kikötőben, úgy látszik mégiscsak sikerült eltüntetnem azt a sok felesleges sorközt.

    VálaszTörlés
  3. Minden rendben van!:) Szeretem a haikut! Egy magát híresnek nevező "szerény" pécsi költő írt a kiállítás megnyitómra egy haikut. Sőt, egy verssel is "készült", de ebbe most nem mennék bele...
    Mióta tudom, hogy mi az, azóta én is szoktam írni, ha nagyon ráérek, de leginkább a férjecském tud ilyet!:) Nagy Bandó se rossz....

    VálaszTörlés