2011. február 1., kedd

Berajzolták Anyut

Egy Krisnás fiú zarándokutat szervez Nepálba. Már vagy egy hónapja, azon töprenkedem-álmodozom, hogy milyen jó lenne velük menni. Elsősorban az út spirituális élménye vonz, de nem kis vonzerőt jelent maga a hely, a "Séta a Világ tetején". Pillanatnyilag csak a pénz hiányzik, és a töprengés kizárólag erre vonatkozott. Nekem ugyan nincs x százezer forintom, de a banknak van, és nem kis kamatra ugyan, de adna is. Tegnap estig azon nyűttem magam, hogy lehetek-e annyire felelőtlen, könnyelmű, hogy bevállaljak egy jókora adósságot akkor, amikor belátható időn belül egy esetleges költözésre kerülhet sor, és minden fillérre szükség lehet.
Tegnap a fél napot az Uzsoki Kórház sugárterápiás épületében töltöttük Anyuval. A tömött folyosók egyikén vártuk, hogy Anyut behívják, és berajzolják a sugárkezelés helyét. Az ember akaratlanul szem- és fültanuja lesz beszélgetéseknek ennyi ember között. Ezeken a tömött folyosókon nincs búvóhely az emberi szenvedések, tragédiák elől. Az első döbbenetet a sokaság jelenti, még akkor is, ha néhányan csak kísérők vagyunk (talán csak egy rövid ideig).
Estére mintha helyrerázták volna az agyamat. Egészen más megvilágításba került a pénz, a zarándokút, a vágyunk, a felelőtlenség ... Valójában nem is az agyam, hanem az érzéseim kerültek a helyükre. Neki is lódultam a neten, hogy jobban utána nézzek Nepálnak. Az első rádöbbenés az egyik "Utazó" honlapján ért. Szerinte az utolsó zuhanyozási lehetőség a katmandui szállodában van (bár ott sem garantált a melegvíz). Ahogy egyre feljebb megy az ember, egyre értékesebb dolog lesz a víz. Itt eszembe jutott a vízöblítéses WC. Elképzeltem magam 14 napos bukéval, és éjszaka, amikor háromszor kell meglátogatnom azt a picinyke helyet.
Most itt állok vágyvesztetten. A pénz miatti aggodalmat sutba dobtam, de megijedtem attól, hogy méltatlan helyzetbe kerülhetek. Lehet, hogy ez egy próba? Hiszen az a rengeteg beteg ember, akivel csak egyetlen délelőtt találkoztam, nap mint nap kerül méltatlan helyzetbe, és mit kap érte? Én ugyan önként vállalhatnám, és spirituális élményeket kapnék érte. Lehet, hogy most visszautasítom ezt a kegyet gyávaságból, de előbb vagy utóbb úgyis utolérhetnek méltatlan helyzetek. Még van 2 hetem ezen töprengeni. Te mit gondolsz, Te hogy csinálnád?

3 megjegyzés:

  1. Jól feltetted a kérdést…Nekem volt egy nagy kalandom, és tudom, akkor engem senki nem tudott volna arról lebeszélni. Annyira AKARTAM, hogy tán az életem árán is akartam volna… Kétségtelen, a szituáció akkor afféle „vízválasztó” volt az én életemben.
    A kérdést, hogy menjek-e vagy se, fel se tettem, én tudtam, hogy akkor tudok csak tovább élni, ha megyek. Nem Tibet volt, (csak Szlovénia) nem 5000m, (csak 2863), nem ötven fölött voltam, (hanem 43), végül : nem csoporttal mentem (hanem teljesen egyedül).
    Egy azonban biztos: ha ezt az utat nem tettem volna meg, akkor (tisztában lévén ma már jelentőségével) az életem lényege maradt volna ki.
    Nem tudom, segítenek-e ezek a gondolatok, de egy biztos: vagy érzed, hogy menni KELL, vagy „csak” szeretnél….Ezt gondold át a döntésednél.

    VálaszTörlés
  2. Nepál csodás!!! Egy kis barátnőm volt ott, de a fantasztikus élmények mellett nagyon durva dolgokat is mesélt... Őrületes a szegénység, zéró higiénia..., szerintem már nem nekünk való! Bocs a többesszámért, csak picit ismerlek... Kár lenne még valami maradandót összeszedni a szép élmények mellé!:(

    VálaszTörlés
  3. Ajjaj! A pedantikus,tisztaságra oly kényes lelkedet tényleg megszaggatná.
    Persze, ha ez a "tanulnivaló",ajánlom magamat, lazasági és rendetlenségi leckéket nálam is vehetsz, mint tudjuk. :)
    A többit, szóban megvitatjuk a méltatlan helyzetekről.

    VálaszTörlés