2011. február 4., péntek

Köszönöm a segítséget

Ildi kommentje megerősített abban, hogy tényleg csodákkal találkozhatnék Nepálban, de abban is megerősített, hogy van alapja az aggodalmamnak. Igaz, hogy már túl vagyok a "felén", de én mégis nagyon szeretem ezt az immunszupresszált (mindig a deklasszált jut eszembe) életemet.
Valószínű, hogy a "tisztaság mániám" pszichológiai probléma, de ettől még nagyon kellemetlen.
Kitti barátnőm egyből elkapta a grabancomat, és azonnal a lényeget érintette. Nagyon-nagyon messze vagyok én még attól a spirituális szinttől, hogy az anyagi- testi körülmények ne ébresztenének bennem túlzott aggodalmat. Az antennáim elég gyengék még a spirituális élmények vételére, túl sok bennem a zavaró jel. A kínos, rossz érzéseim megakadályoznának abban, hogy a spirituális élmények eljussanak hozzám. Javasolta, hogy talán a Caminoval kellene kezdeni. Ez valóban logikus, de mégis ....olyan ez, mint mikor a szeretett lény visszautasít. Erre a barátaid összehoznak egy másik emberrel, de az csak a másik hiányát erősíti benned.
Végül Aranyosfodorka kérdésfeltevése egy pillanat alatt megadta számomra a választ. Nagyon egyértelmű kérdés. Nem lehet smúzolni, mellébeszélni, egy kicsit magamat is átverni. Tényleg úgy érzem, hogy az életem árán is menni kell? Hát nem, nem érzem úgy. Csak nagyon-nagyon vágyom rá, nagyon szeretnék ottlenni, de be kell látnom, hogy az én hitem, nem az a mustármag, amivel hegyeket lehet mozgatni. Még ahhoz sem elegendő, hogy eljussak a hegy lábáig.

5 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy megértetted az üzenetemet. Néha az álmok nem válnak, válhatnak valóra, s ennek nem mi vagyunk az okai, nem a mi gyengeségünk, a mi lustaságunk. El kell tudni fogadni ezt és új célokat kell keresni. Egészen biztos vagyok benne, hogy Te fogsz ilyen találni.

    VálaszTörlés
  2. Bocs' a vélekedésemért. (ismeretlenül)
    Előzmény : ezt-azt összeolvastam az el Camino-ról és filmeket is láttam róla.)
    Saját tapasztalatból tudom, - bár utamat nem nevezném zarándokútnak!- 2 x megtettem kb. 25 km-es utat, "fizikális" felkészültség nélkül. Hagyján!- mert voltak közben "jó" gondolataim is... de legalább annyi "rossz" is !- és nem is értem, hogy mind a mai napig miért csak a "rosszakra" emlékszem ?
    Ezt nem tudtam :
    "Zarándokút vezet majd Esztergomból Máriagyűdre"
    Google keresőbe írni !
    Ezt tudtam: van Pécs - Máriagyűd zarándokút is ( Pünkösdkor?)(kb. 22 km ?) - szóval, lehet, ilyesmikkel célszerűbb kezdeni ?

    VálaszTörlés
  3. Látva /olvasva, hogy az álmok is meg lettek említve, esetleg itt egy vélekedés ( a sok közül)
    Álmok a képernyőről

    VálaszTörlés
  4. Mivel magunk között vagyunk, el merem árulni, amit Kitti barátnőmnek szóban már elmondtam. Nem tehetek róla, de a lelkem nem rezonál a keresztény "zarándokénekkel." Úgy látszik bennem valami őskeleti dallam zeng. Úgy érzem, mintha valami akarna velem történni. Nem lehet véletlen, hogy a döntésem után láttam egy filmet a Spektrumon Varanasiról, a lemondásról, a Nat.Geo.-n pedig tibeti zarándokokat, akik a sokszáz kilométeres utat végig leborulásokkal -akár betegen is- teszik meg. Magával ragad az igazi hit látványa, ahol nem is értik a kérdést: Te hogyan gyakorlod a hitedet? Ahol a hit az életet jelenti, nem pedig a heti rendes templombajárást, meg az évégi szeretetünnepét, míg a másik 362 nap a "hétköznaplós" élet.
    Ezért vagyok teljesen letört és szomorú, hogy olyan említésre sem méltó dolgok, mint a tisztálkodás-, a vízöblítéses WC hiánya, a feltehetően számomra veszélyes baktériumflóra ...meghátrálásra kényszerítenek.
    A napi 10 kilométeres út nyilván más 4000 méteren, mint Szárszó és Kötcse között, de az nem okozott bennem pánikot a 786-os reumafaktorommal sem, míg az előzőekben leírtak igen. Most egy kicsit szégyenlem magam, magam előtt.

    VálaszTörlés
  5. Ne tedd ! (Ne szégyelld magad!) Feltehetőleg ez a helyes út, amit most választottál. (= a maradás) Egy csendes nyáresten ülj ki a Balaton partjára, hunyd le a szemed és ha nagyon akarod, gondolatban bárhová elrepülhetsz. Hát most én mondjam Neked ???
    S az is megtörténhet, hogy új inspirációt kapsz, lehet még új célod, utat, ha nem is Tibet.

    VálaszTörlés