2010. augusztus 29., vasárnap

Jó kis hét volt ...

Hétfőn csak a bringa kedvéért eltekertem Siófokra vásárolni (oda-vissza: kb 40 km), kedden Ágotához Keszthelyre, de ha már ott voltunk, átruccantunk Hévízre loccsannni (kb 70 km), szerdán Ágotával Keszthely - Tihany (komppal át Szántódra) - Szárszó (kb 75 km), csütörtökön levezetésképp egy kis fürdésre, meg egy fél dinnyéért átruccantunk Szemesre, délután pedig sajtokért Szántódra, visszafelé egy kis nézelődésre a balatonföldvári kikötőbe (kb 25 km).
Pénteken könyvtár, és végre egy kis olvasás. Nagyon hiányzott már. Szombaton pedig beköszöntött az ősz. Ma délelőtt kezdtem olvasni Li Taj-Po verseit (Európa Könyvkiadó 1976). Ezt találtam:

Bánat a Jáde-lépcsőn
Harmat fehérül jáde-lépcsőmön,
éjszaka könnye selyemcipőmön.
Arcom elé a gyöngy-függönyt húzom,
áttetsző holddal immár az ősz jön.

(Nagy László fordítása)


Olyan gyönyörű ... nem?

2 megjegyzés:

  1. Tényleg, nagyon gyönyörű! Honnan jönnek ezek a Li Taj-Po és egyéb különleges költők versei??? Valami keleti boltban veszed?:)))
    Gratula a kilóméterekért, jó passzban vagy!
    Én csak araszolok, mert iszonyatosan kiment a bokám, mára már feketedik, holnap szüret!:)...Ja, mindez a 27 fős szombati bulit megelőző délután! Azért lement, igaz esett is, de jó volt együtt lenni!:) Isten éltesse a Te Anyukádat is!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Sajnos a könyvesboltok nekem már a luxus kategóriát jelentik. Könyvtárba járok Pesten és Szárszón is. Szórszón találtam a kínai költőket, a Gilgamest és a Gíta Góvindát, de rájuk csak a jövő héten kerül sor. Ráadásul, Szárszón a könyvtáros hölgy kívánságra is vásárol a Könyvtárellátótól. Nekem már volt két kívánságom, de lehet, hogy a harmadikra visszadob a vízbe.
    Ha jól emlékszem Anyukád is a Szűz jegyében született: Isten éltesse Őt és mindenkit, aki a Szűz jegyében született Nálatok. Nem könnyű jegy , az biztos. Szerencséjük, hogy Velük vagy.

    VálaszTörlés