2011. szeptember 7., szerda


Mit is jelent nagyszülőnek lenni?

Szeptember elsején a vonaton valamelyik kereskedelmi adót hallgattam. A műsorvezető így vezette fel a következő nótát: "Tele van a lég a nagymamák megkönnyebbült sóhajával, hogy imádott unokájuk újból iskolába ment, és végre ők is visszanyerték a szabadságukat." ... És ez így igaz. DE..., hogy mit is jelent nagyszülőnek lenni, azt csak most értettem meg igazán, amikor elolvastam Aranyosfodorka ajánlására Stephen Hawking "A világegyetem dióhéjban" című könyvét. Stephen Hawkingot, az írót, tudóst eddig is szerettem, de most véglegesen és teljesen a szívembe zártam. Valójában egy mesterségesen életbentartott eleven agy, vagy inkább értelem ez az ember. A tudományos nagyságát nem tudom megitélni, csak csodálni. Még ennél is nagyobb csodálatot érzek iránta, mert minden fizikai nyomorúsága ellenére szellemes, jó homorú, szeretni képes ember maradt. Ez az ember a legbonyolultabb tudományos tételek kifejtése, a világmindenségről való gondolkodása közben szükségét érezte, hogy egy hihetetlenül egyszerű mondattal becsempéssze azt az információt, hogy ő nagyapa, és megmutassa a világnak az unokáját. Vagyis: a nagyszülői státusz, az unoka, egy ember számára, még ha a világ vezető tudósa is az az ember, olyan csoda, ami megelőzi az Univerzum összes csodáját.

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy végre sikerült megszerezned. És annak is, hogy nem csalódtál benne.

    VálaszTörlés
  2. Ezt nekem is el kéne olvasnom, nagyon irigy vagyok... Felolvasná valaki? Esetleg egy unoka!:DDD

    VálaszTörlés