2012. március 19., hétfő

Mi a fene van velem?

Már teljesen elsüllyedtem magamban. Az egyetlen hely ahol mostanában jól éreztem magam. A blogot is ezért kerültem. Viszont ma már magamból is elegem lett.
Elmentem a könyvtárba, hogy kihozzam az Aranyosfodorka által ajánlott könyvet. A Szabó Ervin Könyvtárnak meglehetősen kiterjedt, ám mérhetetlenül lepusztult hálózata működik a környékünkön. Így fordulhat elő, hogy pillanatnyilag 3 fiókban rendelkezem tagsággal (természetesen mindháromban külön meg kellett fizetni a tagsági díjat). Ez viszont nem az én úri passzióm, hanem ma már meggyőződésem, hogy tudatos üzletpolitika eredménye a könyvtár részéről. Ugyanis: az 5 részes sorozat 1-1 kötete 4 fiókba van szétosztva. Így adódott, hogy a negyedik kötetig még beíratkoztam a 3. fiókba, de az ötödik kötetnél már fellázadtam. Ma pedig láss csodát, az általam keresett könyv a 6. fiókban található. Azért ennyi véletlen már nem lehet véletlen. Így esett, hogy erről a könyvről is lemondtam. Bánatomban bevettem magam a versek közé. Mázlim volt, mert az első kötet, amit leemeltem a polcról, már a belekóstolásnál is nagyon kedvemre való volt. Mutatok is néhány sort belőle, hátha mást is ki tud húzni a gödörből.

Fodor Ákos
Idézőjelek


Xéniák

1.

ha mindenedet
odaadnád érte - mit
adhatnál neki?

5.

biztosítatlan
zuhanunk ki belakott
pillanatunkból

9.

ha közelebb van:
élesebben látni, hogy
elérhetetlen

13.

állva szomszédos
pellengéreken: m é l y e n
megvetjük egymást

15.

jelentős helyen,
istenhátamögötti
időben élünk

17.

ki kell lépnünk, hogy
megérkezzünk, a jelen
váróterméből

27.
alvaszületett
fajtánk görcsösen óvja
lidércálmait

(Magvető Könyvkiadó - Budapest 1979.)

3 megjegyzés:

  1. Bingó ! mondhatnám a bejegyzésedre, annyira telibe-találtál. Tegnap viharzottam ki „imádott” Kaptáramból, hogy én ide többet be nem teszem a lábam, mert elegem van ! Megszerezték a harmadik fekete pontjukat - az én elbírálásom szerint ….
    Még este is ezen morogtam, de az az igazság, nem vagyok egészen biztos benne, hogy a dühömben kimondott átkokat tényleg kívánom-e nekik (dőljön össze, stb..) Ugyanis a másik lehetőség, ahová régebben jártam egyáltalán nem „kedves” számomra, oda is kényszerűségből jártam, és valójában ott sem éreztem igazán „otthon” magam.
    Ebben az újban első darázscsípésem a (szerintem teljesen igazságtalan) késedelmi bírság-büntetésem volt, és tudom, hazudtak, amikor azt mondták, hogy belépéskor „ezt is” aláírtam. A második a büfé betelepítése. Hát hánynom kell az írók-költők mellé „ingyen adott” zsíros szagtól. És tegnap kiderült, hogy az értékmegőrző kulcsáért (ahová eddig a táskámat betettem, mostantól 1000.- Ft kölcsönzési díjat kell fizetni. Állítólag azért, mert ellopják a kulcsokat. Nem értem én ezt. Ki, és főképp miért lopja el ? Ebből ugyan nincs haszna a könyvtárnak, hiszen az ezrest visszaadják, de az én szememben mégiscsak szálkává vált ez az esemény is. (Arról nem beszélve, hogy „véletlenül” épp nem is volt nálam egy ezres…)
    Szóval köszönöm, hogy arról írtál, amiről, és ennek kapcsán legalább én is leírhattam a bosszúságomat…
    Nincs itt semmi se jól, teljesen feje tetejére állt a világ…..vagy tényleg már olyan öreg vagyok, hogy el kéne takarodnom innen…..

    VálaszTörlés
  2. Valószínű, hogy át kellene váltanunk, szemlélődő üzemmódba, mert a résztvevő üzemmód túl nagy energiafelhasználást igényel. Amúgy meg lehetséges, hogy az emberiségre, az emberi létre is érvényes az a fizikai törvény, hogy természete szerint a kiinduló állapotból minden az alacsonyabb minőségi állapot felé tart.

    VálaszTörlés
  3. Fodor Ákos versek olvashatók a terebess oldalán is:)
    ITT

    VálaszTörlés